Etusivu Yritys Pysy ajan tasalla Uutiset 2022 Metso Outotecin vuosikertomus 2021 on julkistettu
Pörssitiedote maaliskuuta 16, 2022

Metso Outotecin vuosikertomus 2021 on julkistettu

Metso Outotec Oyj:n pörssitiedote 16.03.2022 klo 11:00 paikallista aikaa

Metso Outotec on tänään 16.3.2022 julkaissut vuosikertomuksensa vuodelta 2021. Se sisältää viisi osiota, jotka ovat liiketoimintakatsaus, taloudellinen katsaus, selvitys hallinto- ja ohjausjärjestelmästä, palkitsemisraportti ja GRI-liite.

Liiketoimintakatsaus sisältää strategian, arvonluonnin ja vastuullisuuden. Taloudellinen katsaus kostuu hallituksen toimintakertomuksesta, tilinpäätöksestä ja sijoittajatiedosta. Metso Outotec julkaisee taloudellisen katsauksen European Single Electronic Format (ESEF) raportointivaatimusten mukaisena XHTML-tiedostona. ESEF-vaatimusten mukaisesti konsernitilinpäätöksen päälaskelmat on merkitty XBRL-merkeillä. Tilintarkastusyhteisö Ernst & Young Oy on toimittanut riippumattoman kohtuullisen varmuuden antavan varmennusraportin koskien Metso Outotecin laatimaa ESEF-tilinpäätöstä. Varmennustoimeksianto on suoritettu kansainvälisen ISAE 3000 -varmennustoimeksiantostandardin mukaisesti. Selvitys hallinto- ja ohjausjärjestelmästä sisältää sisäisen valvonnan sekä riskienhallintajärjestelmät ja palkitsemisraportti selvityksen hallituksen ja toimitusjohtajan palkitsemisesta. GRI-liitteeseen kuuluvat ulkoisesti varmennetut kestävän kehityksen tiedot GRI-standardien mukaisesti.

Vuosikertomus 2021 on saatavilla verkkosivuillamme osoitteessa mogroup.com/fi/vuosikertomus. Raportin osat löytyvät myös pdf-tiedostoina tämän tiedotteen liitteinä ja taloudellinen katsaus XHTLM-tiedostona. Vuosikertomus ei ole tilattavissa painotuotteena.

Lisätietoa:

Juha Rouhiainen, sijoittajasuhdejohtaja, Metso Outotec Oyj, puh. 020 484 3253, sähköposti: juha.rouhiainen(at)mogroup.com

Helena Marjaranta, viestintä- ja brändijohtaja, Metso Outotec Oyj, puh. 020 484 3212, sähköposti: helena.marjaranta(at)mogroup.com

Metso Outotec on kestävää kehitystä edistävien teknologioiden sekä kokonaisvaltaisten ratkaisujen ja palvelujen edelläkävijä kiviainesten käsittelyssä, mineraalien jalostuksessa ja metallinjalostuksessa kaikkialla maailmassa. Parannamme asiakkaidemme energian- ja vedenkäytön tehokkuutta, lisäämme toiminnan tuottavuutta ja vähennämme ympäristöriskejä tuote- ja prosessiosaamisemme avulla. Yhdessä luomme positiivista muutosta. Metso Outotec on sitoutunut rajoittamaan ilmaston lämpenemisen 1,5 asteeseen Science Based Targets -organisaation varmentamien ilmastotavoitteiden avulla.

Metso Outotecin pääkonttori on Helsingissä. Yhtiöllä on yli 15 000 työntekijää yli 50 maassa, ja sen liikevaihto vuonna 2021 oli noin 4,2 miljardia euroa. Yhtiön osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissämogroup.comwww.metso.com/twitter/

AnnualReport2021 2
Esitteet